Wędrówki Plastyczne 2011

Strona główna » Plastyka » Pracownia Plastyczna » 2011

• Wędrówki Plastyczne 2011
Ostatni dzwonek zadzwonił w piątek, a w sobotę, skoro świt, usadowiliśmy się w busie, który zawiózł nas na wakacyjną wędrówkę po Polsce. Pierwszy przystanek był w Chęcinach, gdzie zwiedzaliśmy Jaskinię Raj i Zamek Chęciński. W jaskini przewodnik opowiadał historię i legendy związane z tym miejscem i podziwialiśmy tam nacieki skalne, które często przybierały ciekawe formy i kształty przypominające ludzi i zwierzęta.

Z mrocznej jaskini wyruszyliśmy na najwyższe wzniesienie, na którym pod koniec XIII wieku wzniesiono wielkie zamczysko. Za czasów panowania Władysława Łokietka na zamku odbywały się zjazdy rycerstwa oraz zapadały ważne decyzje państwowe. Z wieży zamkowej zachwycaliśmy się panoramą Chęcin i Gór Świętokrzyskich.

Następnego dnia pojechaliśmy do Narodowego Parku Ojcowskiego. Przewodnik oprowadzał nas po Parku pokazując najciekawsze obiekty: Zamek w Pieskowej Skale, Jaskinię Łokietka, Maczugę Herkulesa, Bramę Krakowską, Grotę Krowią, źródełko miłości i wspaniałą przyrodę. Tego samego dnia dotarliśmy do Międzybrodzia Bialskiego, gdzie zakwaterowaliśmy się w domkach letniskowych. Na szczęście pogoda nam sprzyjała więc każdego dnia bez przeszkód mogliśmy kontynuować naszą wędrówkę.

W poniedziałek zwiedzaliśmy studio filmów rysunkowych w Bielsku Białej. Tam obejrzeliśmy filmy o Bolku i Lolku, Reksiu i Lisie Leonie. Zaprezentowano nam proces powstawania tych filmów w miejscach, gdzie naprawdę powstawały. Mieliśmy możliwość porównania pracowni dawnych z współczesnymi, zobaczenia kolejnych etapów realizowania filmów animowanych, efektów specjalnych i dźwiękowych.

W Bielsku szkicowaliśmy w sercu miasta na starówce, a później wjechaliśmy kolejką na górę Szyndzielnia. Jeszcze kilka zjazdów na saneczkach po specjalnym torze i powrót do Międzybrodzia. Po południu realizowaliśmy zadanie fotograficzne pod tytułem RYTM. Szukaliśmy przykładów rytmu wśród drzew, roślin, desek ogrodzenia, pomostu, schodów …

Nazajutrz powędrowaliśmy na górę Żar. Po drodze zatrzymaliśmy się w urokliwym miejscu, gdzie szkicowaliśmy piękny beskidzki krajobraz.  Ze szczytu roztaczał się widok na góry, jezioro i lasy. Fotografowaliśmy stamtąd imponujące widoki a także wokół siebie nadal szukaliśmy ciekawych przykładów rytmu. Nasyceni wspaniałością natury wróciliśmy do ośrodka.

Kolejnego dnia pojechaliśmy do Parku Miniatur w Inwałdzie. Pomysłowo zaprojektowane alejki prowadziły nas do kolejnych państw i ich cennych zabytków. Obejrzeliśmy ponad 50 modeli najsławniejszych cudów architektonicznych świata, m.in.: Świątynia Akropolu, Koloseum, Krzywa Wieża w Pizie, Bazylika św. Piotra, Statua Wolności, Mur Chiński, Wieża Eiffla, Łuk Triumfalny, Big Ben, Sfinks, Biały Dom. Prawie wszystkie miniatury zostały zbudowane w skali 1:25. Zachwyceni ich wspaniałością uwiecznialiśmy je na naszych szkicach i fotografiach.

Pełni wrażeń wróciliśmy do Cichej Doliny, gdzie w otoczeniu górskiego krajobrazu i kipiącej zieleni wypoczywaliśmy. Na brzegu jeziora Międzybrodzkiego zostawiliśmy nasz ślad w postaci mozaikowych kompozycji z kamieni, kilka fotek pamiątkowych i wieczorem spakowani, byliśmy już gotowi do dalszej wędrówki.

Rano żegnał nas deszcz, który towarzyszył nam do Krakowa. Jednak kiedy wysiedliśmy z busu, niebo się rozchmurzyło i słońce zapraszało do zwiedzania tego pięknego miasta. Spacerowaliśmy ulicami Starego Miasta, a także zwiedziliśmy Muzeum Jana Matejki i Stanisława Wyspiańskiego. Po południu pojechaliśmy do Opatowa. Tam zwiedziliśmy Kolegiatę Świętego Marcina Biskupa, która została wzniesiona na wzgórzu w połowie XII wieku. Trochę porysowaliśmy  i wyruszyliśmy do Kazimierza Dolnego. Obowiązkowo musieliśmy popatrzeć na wspaniałą panoramę z góry Trzech Krzyży, pospacerowaliśmy po uroczych zakątkach tego miasteczka i po obiedzie wróciliśmy do Łomży.

Przywieźliśmy ze sobą mnóstwo wrażeń, miłych wspomnień, pamiątkowych fotografii i wiele szkiców, które w pracowni będziemy interpretować w różnych technikach malarskich.